Produsul a fost adaugat in cos
Quantity
Total
Aveti 0 de produse in cos. Aveti 1 produs in cos.
Total produse
Total transport  To be determined
Total
Continua cumparaturie Plateste
IESIRE

Formular programare online

Completați toate câmpurile!

Bifează serviciile auto oferite de Safe Wheels pentru care dorești să faci programare:

Alege data:

Alege ora:

Nu mai avem intervale disponibile. Vă rugăm selectați altă dată.

Observații:

Ai nevoie de ajutor sau de detalii suplimentare? Sună la 0786.743.770

x
Cautare avansata
x

Disponibilitate

Stoc

Azot

Principalul beneficiu al azotului este structura sa moleculară. Moleculele de azot sunt considerabil mai mari decât moleculele de oxigen, astfel încât acestea nu pot pătrunde printre porii din anvelope, rezultând drept beneficiu o pierdere de presiune mult încetinită.

~~~

De ce sa folosim AZOT la presurizarea anvelopelor?

1. Economie de combustibil

Principalul beneficiu al azotului este structura sa moleculară. Moleculele de azot sunt considerabil mai mari decât moleculele de oxigen, astfel încât acestea nu pot pătrunde printre porii din anvelope, rezultând drept beneficiu o pierdere de presiune mult încetinită.

Presiunea scăzută în anvelope determină o rezistență mai mare la înaintare, implicit un consum de combustibil și emisii de noxe mai mari.

2. Siguranță în condus

Siguranța pasagerilor este primordială pentru fiecare dintre noi. Este dovedit că 90% din exploziile anvelopelor au la origine presiunea scăzută din interiorul cauciucurilor. În cazul în care presiunea rămâne constantă, ca în cazul presurizării cu azot, riscul de rulare cu presiune scăzută și implicit riscul de explozie a anvelopei sunt eliminate.

Totodată, azotul este un gaz care nu își modifică temperatura, indiferent de temperatura regăsită la nivelul suprafeței de drum sau de fenomenul de frecare a pneului de carosabil, iar presiunea rămâne constantă. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeței de rulare se ating temperaturi între 60 și 80 de grade Celsius, care încing pneul și aerul din interiorul său. În cazul azotului, în anvelope temperatura se menține în jurul valorilor de 30 -> 40 de grade Celsius.

Astfel se reduce până aproape de zero riscul unei explozii cauzate de o supraîncălzire a pneurilor.

3. Durata de viață mai mare a anvelopei

Menținerea constantă a presiunii corecte în anvelope conduce la îmbunătățirea duratei de viață a pneurilor. Mai exact, anvelopele unui vehicul care au o pierdere de 10% a presiunii vor avea o durată de viață redusă cu 7%.

Oxigenul aflat în anvelopa umflată cu aer simplu reacționează și atacă stratul de etanșeizare și cordul anvelopei, precum și janta.

4. Confort sporit la rulare

Modul în care se comportă azotul la comprimare determină o amortizare mai bună decât cea oferită de aer, iar denivelările vor fi suportate mai bine de către suspensie.

Anvelopele presurizate cu azot oferă și un nivel de zgomot redus, explicația fiind că undele produse de șocuri sunt amortizate mai bine de azot, care transmite unde sonore mai slabe decât aerul. Datorită proprietăților sale, azotul este folosit pe scară largă și în competițiile automobilistice și în industria aeronautică.

O anvelopă umflată cu aer pierde din presiune de șase ori mai repede decât un pneu presurizat cu azot. O anvelopă umflată cu aer poate pierde până la 0.1 atmosfere/luna. O anvelopă presurizată cu azot pierde 0.1 atmosfere în timp de șase luni.

Presiune cu azot în anvelope

Avantajele folosirii azotului în loc de aer:
- prelungește viața cauciucului
- micșoreaza riscul exploziilor
- verificarea presiunii într-un Service / Vulcanizare se face la intervale mai mari
- presiunea din pneuri se păstrează aproape constantă ceea ce micșorează uzura căii de rulare
- încetinește formarea de rugină pe jante datorită lipsei oxigenului
- este mai stabil la variațiile de temperatură
- presiunea cu azot este indicată pentru vehiculele care staționează timp îndelungat gen remorci sau rulote.

Presiunea anvelopelor joacă un rol foarte important în ceea ce privește durata de viață a anvelopei, comportamentul în tipul rulării autovehiculului, precum și siguranța în rulare.

Pentru o presiune a anvelopelor optimă vă sfătuim să folosiți azotul în locul aerului comprimat.


Înainte însă de a enumera cele mai importante avantaje pe care le aduce folosirea azotului pentru presiune anvelope, cosiderăm că este important de înțeles care este diferența între azot și aer comprimat:


Aerul comprimat - metoda tradiționala pentru umflarea anvelopelor - conține oxigen, vapori de apă și alte gaze în proporție de 22% și azot 78%. Cauciucul anvelopei este ca o membrană, prin care oxigenul trece către exterior de trei ori mai repede decat azotul. Ca rezultat, se obţine o scurgere treptată a oxigenului prin pereţii cauciucului si deci, la dezumflarea acestuia. Însă, dacă se reduce procentul de oxigen, de la 22% la mai puţin de 7%, anvelopele vor păstra presiunea corectă mai mult timp. De exemplu: cu 95% azot în anvelope, acestea vor menține presiunea optimă de 3-4 ori mai mult.


Menținerea constantă a presiunii optime determină și principalele 3 beneficii pe care le aduce folosirea de presiune cu azot:

1. Durabilitate mai mare pentru anvelope – presiunea constantă menține „pata de contact” cu asfaltul la parametrii optimi. Astfel, se evită uzura prematură a anvelopelor pe margine – în cazul rulării cu presiune mai mică sau uzura prematură pe mijlocul căii de rulare – în cazul folosirii unei presiuni mai mare decât cea optimă. În ceea ce privește componentele interne ale cauciucului, în absența oxigenului, lipsește umiditatea care, în timp, influenţează îmbătrânirea amestecurilor, a structurii interne a cauciucului si a elementelor metalice.


2. Economie de combustibil  o presiune corectă în anvelope menține suprafața de contact cu asfaltul reducând rezistența la înaintare. Astfel, se obține o economie de combustibil cu aproximativ 3.3% și implicit o reducere a emisiilor de noxe.


3. Crește siguranța – spre deosebire de oxigen, azotul reduce posibilitatea exploziilor în cazul supraîncălzirii cauciucului. În plus, întrucât azotul este mai stabil decat aerul (care este sensibil la variațiile de temperatură și presiune), aderența la drum a pneurilor este mult mai bună si deci și siguranța vehiculului este mai ridicată.


Dacă v-ați convins de faptul că folosirea azotului pentru anvelopa dumneavostră este o necesitate și nu un moft, vă așteptăm la centrul nostru de anvelope din Iași.


Vă asigurăm ca procedură de umplere cu azot a anvelopei este una foarte simplă: se ridică mașina pe rampă, se scoate aerul din cauciucuri, iar apoi acestea sunt umplute cu azot.